Jak vybrat správného svatebního koordinátora?
Ne každý má kolem
sebe zástup svatebních koordinátorů, ze kterých si stačí jenom vybrat. Většina
z nás spíše hledá pomoc na internetu nebo od známých na základě
doporučení. Jak a podle čeho ale vybírat?
Pro svatebního koordinátora, stejně jako pro všechny ostatní
dodavatele, je vždy nejlepší mít osobní
doporučení. Zeptejte se svých známých, jestli nemají nějakou pozitivní,
nebo i negativní zkušenost (vždy je dobré také vědět, komu se vyhnout).
Vzpomeňte si třeba na svatbu se svatebním koordinátorem, na které jste byli a
která se Vám opravdu líbila, a požádejte o kontakt.
Cena by rozhodně neměla být tím hlavním, nebo dokonce jediným faktorem.
Ještě, než se se svým koordinátorem nebo častěji spíše s koordinátorkou sejdete, budete hledat a vybírat. Faktorů, podle kterých je dobré se řídit, je několik. A cena by rozhodně neměla být tím hlavním, nebo dokonce jediným faktorem. Ať už do svatby investujete 50, 100 nebo 300 tisíc, pořád je to spousta peněz. Kromě peněz do svatby investujete také spoustu času, své nadcházející životní vzpomínky, ale i čas a vzpomínky Vašich hostů. Proto zvažte, zda se vám úspora pár stovek ve srovnání s případným ohrožením celkové investice opravdu vyplatí. Navíc se nenechte odradit cenou v ceníku. Cena za svatební koordinaci nezahrnuje pouze svatební den, ale odráží také množství příprav, které jsou s tím spojené. Domluvte se tedy osobně a nechte si připravit nabídku na míru.
Vybírejte koordinátora dle referencí a zkušeností.
Vybírat můžete podle lokace, a to jak Vaší nebo lokace Vaší svatby. Pokud jste z Prahy a Vaším snem je svatba na Ještědu, koordinátor z Liberce Vám jistě bude umět doporučit lokální dodavatele spíš než koordinátor z Ostravy. Ale není to podmínkou. Dnes je běžnou praxí, že koordinátor působí po celé ČR.
Zajímat by Vás měly ale především reference a zkušenosti s organizací svateb a akcí pro lidi. Podívejte se na nějaká hodnocení, projděte si jeho web a dejte si společnou schůzku.
To první, co budete asi řešit, je, jestli si s koordinátorem
sedíte, máte v něj důvěru a
funguje mezi Vámi ta správná chemie.
Tohle je věc, která Vám může přijít poměrně jasná, ale je dobré se nad tím
zamyslet. Právě koordinátor Vám totiž z Vaší svatby může vykouzlit
geniální akci, na kterou budete všichni s láskou a dojetím vzpomínat, ale
taky svatební katastrofu, o které se pak budou vyprávět nejen veselé historky.
Svatební koordinátor by měl být zkušený profesionál.
Kromě toho, že by svatební koordinátor měl být zkušený profesionál, měl by být také blízký naturelu Vašemu a Vašich hostů. Měl by být pohotový, měl by Vás umět poslouchat a poradit Vám a měl by Vás vést tou správnou cestou.
Na schůzku buďte připraveni - jak, najdete v článku Na co se připravit před první schůzkou se svatebním koordinátorem. Popovídejte si o tom, co chcete a jak to chcete. Zkuste spolu projít Vaše představy i to, co určitě nechcete. Projděte si svatební den od začátku do konce a najděte tam místa, kde byste rádi, aby se koordinátor zapojil. A neděste se. První schůzky většinou bývají dlouhé a plné informací. Ale pokud všechno funguje jak má a je tam ta správná chemie, měli byste odcházet s tím, že zhruba víte, co všechno Vaše svatba a vzájemná spolupráce bude obnášet.
Pokud během schůzky zjistíte, že Vám koordinátor nevyhovuje, nebojte se to říct. Čeká Vás spousta společné práce a Vy musíte cítit, že svou svatbu vkládáte s důvěrou do těch správných rukou.
-
Veronika Slavíková, svatební koordinátorka, Svatba v klidu.cz